WAT IS EEN TOOLSELECTIE?

In een toolselectie kiest een organisatie de digitale middelen die kunnen bijdragen aan de digitale transformatie.

Tools en technologie kunnen de digitale transformatie ondersteunen, op voorwaarde dat de juiste eisen en wensen (requirements) worden opgesteld en professionals goed worden begeleid in het gebruik van de tools.

 

STAPPEN IN DE TOOLSELECTIE
 

De eerste stap in de toolselectie is de analyse waarin de eisen en wensen (requirements) worden vastgesteld.

De volgende stap is dan de marktverkenning. De partijen uit de short list krijgen een informatie-aanvraag. De antwoorden van die partijen worden vervolgens gewogen.
 

De partijen met de beste beantwoording worden uitgenodigd voor een demonstratie en daarna een proeftuin.


Daarna volgt een offerte-aanvraag aan partijen die de proeftuin glansrijk hebben doorstaan. De offertes worden gewogen en daaruit volgt een winnaar.


De projectgroep schrijft een advies aan de opdrachtgever waarin het selectietraject wordt beschreven en de winnaar voorgesteld.

Dit is een voorbeeld van hoe de stappen kunnen verlopen. Afhankelijk van de aanbestedingsregels en de eisen van de organisatie kan het selectieproces anders verlopen.

TIMAF bv is een onafhankelijk adviesbureau, met meer dan 20 jaar ervaring in toolselecties en (Europese) aanbestedingen. Wij hebben geen samenwerkingsverband of andere afspraken met leveranciers en implementatiepartners. 

 

ADVIES BIJ TOOLSELECTIE

TIMAF begeleidt organisaties in hun toolselectie.


Na een analyse van de eisen en wensen (requirements) geven wij advies over de mogelijke tools, leveranciers en implementatiepartners. Wij begeleiden de - al dan niet Europese - en helpen bij het opstellen van een advies voor de uiteindelijke keuze.

Zo helpen wij de organisatie naar een hoger niveau van informatievolwassenheid. Dat is essentieel voor een geslaagde digitale transformatie.

Vraag een vrijblijvend adviesgesprek aan of bel +31 (0)6 1446 5585.

 

Relevante trainingen

  • 10 mrt. 2023 14:00 – 16:00
    Webinar
    Leer de digitale volwassenheid van je organisatie te bepalen en te verbeteren.
  • 18 apr. 2023 09:30 – 26 apr. 2023 09:30
    DRUK Utrecht, Westerkade 30, 3511 HC Utrecht, Nederland
    4-daagse praktijktraining in Business Process Management (BPM). 18, 19, 25 en 26 april 2023. Maximaal 8 cursisten. Neem je eigen casus mee! De laatste dag presenteer je wat je hebt geleerd in je eigen casus.
  • 15 nov. 2023 09:30 – 23 nov. 2023 16:30
    DRUK Utrecht, Westerkade 30, 3511 HC Utrecht, Nederland
    4-daagse praktijktraining in Business Process Management (BPM). 15, 16, 22 en 23 november 2023. Maximaal 8 cursisten. Neem je eigen casus mee! De laatste dag presenteer je wat je hebt geleerd aan de hand van je eigen casus.