Training procesmanagement als basis voor je digitale transformatie
18 april start de vierdaagse training ‘Business process management’. Dit is een uitgelezen kans om te leren hoe jij als professional kunt bijdragen aan de digitale transformatie van je organisatie.

Optimaal procesmanagement is essentieel voor een succesvolle digitale transformatie. Juist de processen moeten vaak flink worden aangepakt in de digitale transformatie. In de training business process management leer je hoe je processen analyseert en (continu!) verbetert om de digitale ambitie te bereiken.
Werk aan de operationele excellentie
Het sleutelbegrip van goed presterende organisaties is ‘operationele excellentie’. Operationele excellentie betekent dat een organisatie de informatie en processen optimaal heeft ingericht om de beste waarde te bieden voor de klant.
Organisaties met een succesvolle digitale transformatie weten informatie en processen met elkaar te verbinden en continu te optimaliseren. Zo komen ze steeds hoger op de ladder van de digitale volwassenheid.
Op de hoogste sporten van de volwassenheidsladder weet de organisatie wat de klant wil en wat de klant doet en kan het razendsnel reageren op de veranderende klantvraag. Dat is operationele excellentie en daarmee de kern van digitale transformatie.
Speciaal voor professionals in digitale transformatie
De training Business process management (BPM) is speciaal ontwikkeld voor professionals die hun vakkennis willen aanvullen met nieuwe inzichten in procesmanagement en digitale transformatie.
DAG 1 - Introductie
We beginnen met de essentie van procesmanagement, operationele excellentie en de levenscyclus van procesmanagement. We maken de eerste dag al een business case om het management en je collega’s te overtuigen.
DAG 2 - van 'as is' naar 'to be'
De tweede dag bespreken we de belangrijkste methodieken om de bestaande (‘as is’) situatie te beschrijven en te analyseren om te komen tot de gewenste (‘to be’) situatie. Bijvoorbeeld met de methode van 'Business Process Modeling & Notification' (BPMN) en ‘Value Stream Mapping’ (VSM). Die methodieken pas je met voorbeelden en opdrachten ‘spelenderwijs’ toe,
DAG 3 - verandermanagement en digitale transformatie
Dag drie leer je waar je rekening mee moet houden om de digitale volwassenheid van je organisatie te verbeteren. We bekijken ook de laatste ontwikkelingen en best practices in digitale transformatie en procesmanagement.
DAG 4 - Tools en presenteer je eigen casus
De vierde dag kijken naar tools en technieken die je kunt inzetten voor procesmanagement. In de middag werk je aan een praktijkcasus die je na afloop presenteert.
Neem je eigen casus mee

Uniek aan deze training is dat je al vanaf dag 1 aan je eigen casus kunt werken. Neem dus vooral je eigen casus mee. De trainer neemt van tevoren contact met je op om de casus te bespreken en hij verwerkt dit in het lesprogramma.
Heb je geen casus? Geen nood, je kunt natuurlijk ook meewerken aan de casus van een andere cursist of de 'uit het leven gegrepen' voorbeeldcasus gebruiken die de trainer meeneemt.
Na afloop krijg je het TIMAF-certificaat ‘BPM Specialist’ en kun je direct met het geleerde – en je uitgewerkte casus – aan de slag.
Eerdere cursisten zijn erg positief over de BPM-training
“Enthousiaste trainer! Erik heeft dat zeer goed gedaan!”
“Heel praktijkgericht en interactief.”
“Duidelijk, voldoende informatie, prima afwisseling.”
‘Aanrader voor iedereen die met business- en procesanalyse in aanraking komt.”
“Veel geleerd van elkaar!”
“Het maken van een praktische business case was een eye-opener.”
18, 19, 25 en 26 april 2023
van 09:30 tot 16:30 uur
Utrecht, Westerkade 30 (NL)
Schrijf in voor de 4-daagse BPM-training!